single-image

Jesienna chandra- da się ją pokonać!

Aleksandra Broda
Dni stają się krótsze, chłodniejsze i bardziej ponure. Dzieci zaczynają chorować, a ty sama nie czujesz się za dobrze. Praca, obowiązki domowe i pociechy wymagające dużo uwagi- zaczyna Ci brakować chwili dla siebie. Rano nie chce Ci się wstawać z łóżka, a wieczorem myślisz już tylko o śnie. Być może dopadła Cię jesienna chandra. Spokojnie, da się nad nią zapanować i przede wszystkim- przywrócić chęci do życia.

Zacznijmy od tego, że nie powinnaś ignorować objawów tzw. jesiennej depresji. Szkoda czasu na zamartwianie się, smutek i przygnębienie. Pamiętaj, że taki stan sprzyja obniżonej odporności!

Postaw na kolory

Co z tego, że szarość za oknem? To nie powód, żeby ubierać się podobnie. Kup sobie czerwony płaszcz, załóż zieloną lub żółtą bluzkę- nawet nie wiesz, jaką moc mają kolory! Uwielbiasz różowy? Dlaczego więc nie nosisz go jesienią? Pamiętaj, że kolor ma pasować do Ciebie, a nie do pory roku. Promienie słońca coraz słabiej oświetlają Twoje mieszkanie? Wystarczy, że kupisz kilka kolorowych wazonów, albo zmienisz zasłony na jaśniejsze- od razu Twoje wnętrze się rozpromieni, a wraz z nim- ty i Twoja rodzina.

Doceń moc herbaty i ziół

Wiesz, dlaczego warto docenić jesień i zimę? Ponieważ to idealny czas, aby zakochać się w herbatach i ziołach. Yerba Mate z dodatkiem liczi nie tylko Cię pobudzi, ale również wpłynie pozytywnie na Twoje zmysły. Czerwona herbata natomiast sprawi, że poczujesz się lekko i zadziała przeciwzapalnie, kiedy np. będziesz chora. Melisa wyciszy Cię przed snem i sprawi, że będziesz czuła się wypoczęta, kiedy wstaniesz. Korzystaj z dobroci, jakie niosą ze sobą zioła i herbaty- wybierz najodpowiedniejsze dla siebie i zamień zwykłe picie w rytuał.

Zmień perfumy

Zapachy, jakimi się otaczamy mają wpływ na nasze samopoczucie. Perfumy, których używałaś latem, z jednej strony mogą przypominać Ci o najpiękniejszych chwilach, a z drugiej strony mogą zacząć Cię przytłaczać. To idealny czas, abyś wybrała się do perfumerii i wybrała nowy zapach, który otuli Cię w każdym momencie i sprawi, że będziesz czuła się komfortowo.

Zacznij uprawiać sport

Nie rezygnuj ze sportu. Pamiętaj, że pomimo tego, że już niedługo o 18.00 godzinie będzie już ciemno, dzień się nie kończy. Podczas wysiłku fizycznego dotlenisz swój mózg i zacznie on wytwarzać hormony szczęścia, które udzielą się Tobie i Twoim bliskim. Wbrew pozorom ruch dodaje energii, a nie ją zabiera. Może zapisz się na kurs tańca albo zumbę? Będziesz miała okazję nie tylko poćwiczyć, ale również poznać nowych znajomych.

Czytaj książki

Powieści, romanse, kryminały… wszystko, co lubisz. Postaraj się znaleźć czas, chociaż kilka razy w tygodniu na przeczytanie czegoś ciekawego. W ten sposób nie tylko będziesz mogła się zrelaksować, ale również zapomnisz o problemach i spojrzysz na Świat z nieco innej perspektywy. Kto wie? Może jakaś postać z książki zainspiruje Cię do stworzenia czegoś nowego?

Jedz zdrowo

Chociaż chłodne wieczory sprzyjają podjadaniu, staraj się tego unikać. Zastąp czekoladę i chipsy zdrowymi przekąskami jak np. marchewka lub słonecznik. Po wartościowym jedzeniu będziesz czuła się szczęśliwsza. Zadbaj o to, aby cała Twoja rodzina korzystała z sezonowych warzyw i owoców takich jak: dynie, buraki cukinie, żurawina i jabłka. Pamiętaj, że to, jak się czujesz często zależy od tego, co jesz. Zmęczenie, bóle głowy i nerwowość mogą być spowodowane również złą dietą. Zdrowe jedzenie wpływa też na koncentrację.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci w walce z jesienną chandrą! Pamiętaj, że nie powinnaś ignorować złego samopoczucia.

Zobacz również

# Ku przestrodze
close slider
Slider